A A A Powiększ tekst
Mapa strony
Zespół Szkół w Nowych Piekutach

Pomoc PP

INFORMACJE DOTYCZĄCE UDZIELANIA

POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ

  1. 1. Potrzeba objęcia ucznia pomocą psychologiczno-pedagogiczną w punkcie przedszkolnym i szkole wynika w szczególności:
  2. z niepełnosprawności;
  3. z niedostosowania społecznego;
  4. z zagrożenia niedostosowaniem społecznym;
  5. z zaburzeń zachowania lub emocji;
  6. ze szczególnych uzdolnień;
  7. ze specyficznych trudności w uczeniu się;
  8. z deficytów kompetencji i zaburzeń sprawności językowych;
  9. z choroby przewlekłej;
  10. z sytuacji kryzysowych lub traumatycznych;
  11. z niepowodzeń edukacyjnych;
  12. z zaniedbań środowiskowych związanych z sytuacją bytową ucznia i jego rodziny, sposobem spędzania czasu wolnego i kontaktami środowiskowymi;
  13. z trudności adaptacyjnych związanych z różnicami kulturowymi lub ze zmianą środowiska edukacyjnego, w tym związanych z wcześniejszym kształceniem za granicą.
  14. Pomoc psychologiczno-pedagogiczna w przedszkolu i szkole jest udzielana z inicjatywy:
  15. ucznia;
  16. rodziców ucznia;
  17. dyrektora szkoły;
  18. nauczyciela, wychowawcy grupy przedszkolnej lub specjalisty, prowadzących zajęcia z uczniem;
  19. pielęgniarki szkolnej;
  20. poradni psychologiczno-pedagogicznej;
  21. nauczyciela wspomagającego organizację procesu edukacyjnego;
  22. pracownika socjalnego;
  23. asystenta rodziny;
  24. kuratora sądowego;
  25. organizacji pozarządowej, innej instytucji lub podmiotu działających na rzecz rodziny, dzieci i młodzieży.
  26. W szkole pomoc psychologiczno-pedagogiczna jest udzielana w trakcie bieżącej pracy z uczniem oraz przez zintegrowane działania nauczycieli i specjalistów, a także w formie:
  27. klas integracyjnych;
  28. zajęć rozwijających uzdolnienia dla uczniów szczególnie uzdolnionych;
  29. zajęć dydaktyczno-wyrównawczych organizowanych dla uczniów mających trudności w nauce, w szczególności w spełnianiu wymagań edukacyjnych wynikających z podstawy programowej kształcenia ogólnego dla danego etapu edukacyjnego;
  30. zajęć specjalistycznych:
    • korekcyjno-kompensacyjnych i rewalidacyjnych organizowanych dla uczniów z zaburzeniami i odchyleniami rozwojowymi, w tym specyficznymi trudnościami w uczeniu się,
    • logopedycznych, organizowanych dla uczniów z deficytami kompetencji i zaburzeniami sprawności językowych,
  31. terapii pedagogicznej, organizowanych dla uczniów z zaburzeniami i odchyleniami rozwojowymi mających problemy w funkcjonowaniu w przedszkolu lub szkole oraz z aktywnym i pełnym uczestnictwem w życiu przedszkola, szkoły;
  32. zajęć związanych z wyborem kierunku kształcenia i zawodu;
  33. zindywidualizowanej ścieżki kształcenia;
  34. nauczania indywidualnego;
  35. gimnastyki korekcyjnej dla uczniów z wadami postawy i narządów ruchu;
  36. porad i konsultacji;
  37. warsztatów.

Wychowawca klasy jest koordynatorem wszelkich działań związanych z organizacją i świadczeniem pomocy psychologiczno-pedagogicznej swoim wychowankom.

Planowaniem i koordynowaniem udzielania pomocy psychologiczno – pedagogicznej w punkcie przedszkolnym i szkole zajmuje się pedagog szkolny.

 

Każdemu uczniowi naszej szkoły, który wymaga wsparcia, i każdemu dziecku uczęszczającemu do przedszkola zapewniamy pomoc psychologiczno-pedagogiczną na miarę naszych możliwości.

 

 

powrót
  • Patron Szkoły
  • Wesoły promyk
  • Plan Lekcji
  • E-dziennik
  • MEN
  • OKE Łomża
  • Strona archiwalna
  • Kuratorium Oświaty Białystok
Informacja o plikach cookies: Ta strona używa ciasteczek. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień w przeglądarce.
Hosting: pvi.pl