Pomoc PP
INFORMACJE DOTYCZĄCE UDZIELANIA
POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ
- 1. Potrzeba objęcia ucznia pomocą psychologiczno-pedagogiczną w punkcie przedszkolnym i szkole wynika w szczególności:
- z niepełnosprawności;
- z niedostosowania społecznego;
- z zagrożenia niedostosowaniem społecznym;
- z zaburzeń zachowania lub emocji;
- ze szczególnych uzdolnień;
- ze specyficznych trudności w uczeniu się;
- z deficytów kompetencji i zaburzeń sprawności językowych;
- z choroby przewlekłej;
- z sytuacji kryzysowych lub traumatycznych;
- z niepowodzeń edukacyjnych;
- z zaniedbań środowiskowych związanych z sytuacją bytową ucznia i jego rodziny, sposobem spędzania czasu wolnego i kontaktami środowiskowymi;
- z trudności adaptacyjnych związanych z różnicami kulturowymi lub ze zmianą środowiska edukacyjnego, w tym związanych z wcześniejszym kształceniem za granicą.
- Pomoc psychologiczno-pedagogiczna w przedszkolu i szkole jest udzielana z inicjatywy:
- ucznia;
- rodziców ucznia;
- dyrektora szkoły;
- nauczyciela, wychowawcy grupy przedszkolnej lub specjalisty, prowadzących zajęcia z uczniem;
- pielęgniarki szkolnej;
- poradni psychologiczno-pedagogicznej;
- nauczyciela wspomagającego organizację procesu edukacyjnego;
- pracownika socjalnego;
- asystenta rodziny;
- kuratora sądowego;
- organizacji pozarządowej, innej instytucji lub podmiotu działających na rzecz rodziny, dzieci i młodzieży.
- W szkole pomoc psychologiczno-pedagogiczna jest udzielana w trakcie bieżącej pracy z uczniem oraz przez zintegrowane działania nauczycieli i specjalistów, a także w formie:
- klas integracyjnych;
- zajęć rozwijających uzdolnienia dla uczniów szczególnie uzdolnionych;
- zajęć dydaktyczno-wyrównawczych organizowanych dla uczniów mających trudności w nauce, w szczególności w spełnianiu wymagań edukacyjnych wynikających z podstawy programowej kształcenia ogólnego dla danego etapu edukacyjnego;
- zajęć specjalistycznych:
- korekcyjno-kompensacyjnych i rewalidacyjnych organizowanych dla uczniów z zaburzeniami i odchyleniami rozwojowymi, w tym specyficznymi trudnościami w uczeniu się,
- logopedycznych, organizowanych dla uczniów z deficytami kompetencji i zaburzeniami sprawności językowych,
- terapii pedagogicznej, organizowanych dla uczniów z zaburzeniami i odchyleniami rozwojowymi mających problemy w funkcjonowaniu w przedszkolu lub szkole oraz z aktywnym i pełnym uczestnictwem w życiu przedszkola, szkoły;
- zajęć związanych z wyborem kierunku kształcenia i zawodu;
- zindywidualizowanej ścieżki kształcenia;
- nauczania indywidualnego;
- gimnastyki korekcyjnej dla uczniów z wadami postawy i narządów ruchu;
- porad i konsultacji;
- warsztatów.
Wychowawca klasy jest koordynatorem wszelkich działań związanych z organizacją i świadczeniem pomocy psychologiczno-pedagogicznej swoim wychowankom.
Planowaniem i koordynowaniem udzielania pomocy psychologiczno – pedagogicznej w punkcie przedszkolnym i szkole zajmuje się pedagog szkolny.
Każdemu uczniowi naszej szkoły, który wymaga wsparcia, i każdemu dziecku uczęszczającemu do przedszkola zapewniamy pomoc psychologiczno-pedagogiczną na miarę naszych możliwości.