Kontrast
Rozmiar czcionki
Mapa strony
Szukaj na stronie
logo szkoły

Zespół Szkolno-Przedszkolny w Nowych Piekutach

logo szkoły 2
Śladami bohaterów „Kamieni na szaniec” i powstania warszawskiego
Śladami bohaterów „Kamieni na szaniec” i powstania warszawskiego
Śladami bohaterów „Kamieni na szaniec” i powstania warszawskiego
Śladami bohaterów „Kamieni na szaniec” i powstania warszawskiego
Śladami bohaterów „Kamieni na szaniec” i powstania warszawskiego
Śladami bohaterów „Kamieni na szaniec” i powstania warszawskiego
Śladami bohaterów „Kamieni na szaniec” i powstania warszawskiego
Śladami bohaterów „Kamieni na szaniec” i powstania warszawskiego

Śladami bohaterów „Kamieni na szaniec” i powstania warszawskiego

Śladami bohaterów „Kamieni na szaniec” i powstania warszawskiego

23 października uczniowie z klas VII i VIII Szkoły Podstawowej im. ks. Rocha Modzelewskiego w Nowych Piekutach pojechali do Warszawy, aby poznać miasto oczami bohaterów „Kamieni na szaniec” Aleksandra Kamieńskiego oraz oczami bohaterów powstania warszawskiego.

Zwiedzili z przewodnikiem Muzeum Powstania Warszawskiego, gdzie spotkali się także z jednym z powstańców – 95-letnim panem Henrykiem, wojennym drukarzem i więźniem Pawiaka oraz mieli okazję wysłuchać historii jego życia.

Następnie przejechali na Cmentarz Wojskowy na Powązkach w Warszawie, by oddać hołd Aleksandrowi Kamińskiemu „Kamykowi”, Janowi Bytnarowi „Rudemu”, Maciejowi Aleksemu Dawidowskiemu  „Alkowi”, Tadeuszowi Zawadzkiemu „Zośce”, Stanisławowi Broniewskiemu „Orszy” i innym członkom Grup Szturmowych, a także powstańcom warszawskim, m.in. Krzysztofowi Kamilowi Baczyńskiemu. Zapalili też znicz przed pomnikiem ofiar katastrofy smoleńskiej.

Z kolei udali się do Muzeum Więzienia Pawiak, gdzie wysłuchali wstrząsających grypsów osadzonych w nim podczas II wojny światowej więźniów oraz obejrzeli ekspozycję poświęconą okresowi okupacji niemieckiej 1939-1944.

Na koniec przejechali do Mauzoleum Walki i Męczeństwa na Alei Szucha, by poznać bestialskie metody przetrzymywania i przesłuchiwania więźniów przez gestapowców, obejrzeć zachowane w nienaruszonym stanie korytarze, cele zbiorowe, izolatki, pokój dyżurnego gestapowca z narzędziami tortur.

Odwiedzone miejsca i wysłuchane historie poruszyły wszystkich uczestników. Bez echa nie pozostanie także apel przewodnika z Muzeum Powstania Warszawskiego – „Młodzi Polacy są odpowiedzialni za poznawanie i przekazywanie historii swojego narodu.”

  • Przejdź do Patron Szkoły
  • Przejdź do Plan Lekcji
  • Przejdź do E-dziennik
  • Przejdź do MEN
  • Przejdź do OKE Łomża
  • Przejdź do Strona archiwalna
  • Przejdź do Kuratorium Oświaty Białystok
Informacja o plikach cookies: Ta strona używa ciasteczek. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień w przeglądarce.
Hosting: pvi.pl